Tuesday, May 31, 2011

Hilangnya Kami Sungguh Lama

Seseorang berada dalam tempoh diam untuk dia mencari sesuatu. Bagi kami, diamnya kami kerana kami memuhasabah diri atau kami sedang mengeksplorasi sesuatu. Diamnya kami sebegitu lama adalah kami mencari sesuatu. Kami mencari kekuatan.

Kini apa yang kami cari dah kami temui. Dulu, kami di iMotivasi suka bercakap pasal diri sendiri, jika tak banyak, pasti ada. Kata orang, sebelum mengajar orang, diri sendiri perlu di perbetulkan. Itulah yang terjadi pada diri kami. Diamnya kami kerana kami berusaha membetulkan diri sendiri. Seboleh mungkin, kami akan berusaha memberikan informasi tanpa perlu mengetengahkan diri sendiri sebagai contoh. Elak untuk riak tumbuh membiak di hati.

Kata ramai pembaca, penulisan kami di blog ini sudah jadi semakin matang. Matang yang bagaimana? Jadi lebih serius atau jadi kurang lawak? Motivasi sering di kaitkan dengan sikap bersemangat tinggi, namun bagi kami itu tidak semestinya betul. Kami untuk berkongsi informasi motivasi dalam nada santai.

Bila sudah selalu bersemangat tinggi, sampai ke satu masa nanti tangki motivasi dalam diri kami pasti akan kosong sebab kami alirkan isinya pada diri Anda. Kami perlukan masa untuk ‘refill’ motivasi dalam diri kami. Maaf dipinta kerana masa untuk kami berkelana sudah terlalu lama. Kini kami kembali untuk Anda.

Berkaitan:

Segalanya untuk DIANiat menubuhkan blog ni hanya satu – to bring joy to millions!Dr Tuah dengan website baru – kaler biru!Kenapa tulis blog motivasi?Berfikiran positif, bukan berfikiran negatifTiada apa yang sempurna Comments (4)

View the Original article

No comments:

Post a Comment